EBOOK-KU | ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION)

EBOOK-KU ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION) | Tidak dinafikan seringkali kita melihat kanak-kanak seawal bayi didedahkan dengan penggunaan gadget dan televisyen malah ianya menjadi sudah menjadi satu kebiasaan.

Tahukah anda, gadget sebenarnya tidak sesuai diberikan kepada anak-anak sebagai salah satu alternatif bahan bantuan pembelajaran?

Tahukah anda, pendedahan gadget dan televisyen pada usia seawal dua tahun adalah sangat berbahaya pada anak-anak?

Tahukah anda, anak-anak yang mendapat pendedahan dan penggunaan gadget terlalu awal tidak dapat mempelajari skil motoring dan kognitif tertentu dan melembabkan perkembangan minda dari segi sosial, emosi dan perkembangan tingkahlaku?

Tahukah anda, sebenarnya kanak-kanak di bawah 2 tahun tidak perlu "screen time"?

Sebagai seorang ibu, perkara ini sangart membimbangkan. Tapi sejujurnya, ianya bukan mudah apatah lagi untuk menguruskan 4 superheroes sekaligus di zaman serba canggih semua di hujung jari. Jadi apakah usaha anda untuk kurangkan "screen time" anak-anak?

Hari ini Mak nak perkenalkan E-book Islamik pertama Malaysia dalam dwibahasa (Melayu dan Inggeris) yang merangkumi semua asas pembelajaran dari sudut agama dan sahsiah diri. 

KESERONOKAN MEMBACA DAN MENYANYI BERSAMA ANAK-ANAK
Sebelum beri mak dah "bedah" habis buku ni. Dia ada dua bahagian; 9 muka surat wipe-clean di mana anak boleh menulis dan melukis berulang kali menggunakan marker (disediakan bersama buku) dan 9 muka surat interaktif. Adam, Iman dan Fateh teruja bila Mak cakap Mak belikan diorang "hadiah" and since then they keep playing with it over and over again. Lega hati Mak, jumpa juga Mak alternatif mudah yang tak memudaratkan anak Mak. Kurang rasa bersalah dalam diri. #PerfectMomSyndrome

Bersaiz besar siap pemegang, ringan dan mudah dibawa kemana-mana. Tulisan dan lukisan dalam buku mudah dibaca. Suara pun jelas (ada butang volume). Arahan penggunaan senang difahami (dekat mukasurat belakang) dan ada 5 butang mudah. Paling best? Tahan lasak ;) dan bateri tahan lama. Setelah sebulan lebih belum lagi mak tukar baterinya even hari-hari anak Mak baca buku ni.

Ada nursery rhymes, ada zikir dan ada doa serta kuiz interaktif. Memang sesuai sangat jadi alat bantu mengajar untuk anak-anak kita. Pelaburan yang berbaloi terutamanya untuk persediaan anak ke peringkat tadika. Anak-anak pun seronok.
ebooku islamic iq book mommy hana
KENAPA PELU ADA EBOOK-KU ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION)?
✔ Dapat mengurangkan ketagihan smartphone/ipad utk kanak2.
✔ Mengelakkan kerosakan mata pada kanak-kanak.
✔ Boleh menarik minat dan fokus anak-anak untuk belajar lebih tekun.
✔ Memupuk rasa minat terhadap buku.
✔ Melatih anak supaya lebih cepat bercakap.
✔ Merangsang daya pemikiran anak.
✔ Menguji tahap pendengaran dan fokus anak.
✔ Masa lapang digunakan dengan aktiviti berfaedah.
✔ Anak boleh belajar solat dengan mudah.
✔ Boleh menguatkan daya ingatan dan hafalan bagi kanak-kanak.

eBook-Ku Islamic Special Edition ini sesuai untuk anak kecil seawal 6 bulan dengan bimbingan Belajar.

KANDUNGAN EBOOK-KU ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION)

EBOOK-KU ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION) mempunyai 20 muka surat dan anak-anak dapat belajar:
✔ Mengenal ABC
✔ Mengenal Haiwan dan bunyi haiwan
✔ Mengenal buah-buahan
✔ Mengenal kenderaan dan bunyi
✔ Mengenal nombor
✔ Mengenal tumbuhan
✔ Mengenal sayur-sayuran
✔ Mengenal warna
✔ Mengenal bentuk
✔ Mengenal jenis sukan
✔ Belajar mengenai rukun islam dan rukun iman
✔ Belajar mengenai masa
✔ Mengenal cara berwuduk
✔ Belajar rukun solat
✔ Mengenal doa-doa harian
✔ Mengandungi surah lazim, asma ul husna dan doa dhuha

Setiap EBOOK-KU | ISLAMIC IQ BOOK BY MOMMYHANA (SPECIAL EDITION) disertakan dengan:
Pen Marker
Dummy Stylus Pen
Battery AA x 3pcs
Warranty 1 month

HARGA PROMOSI: RM69 (Harga Asal: RM99)

Jadi macam mana? Dapatkan 1 untuk anak anda hari ini. Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi Aisyah Nadirah di 013-3672152 dan ikuti Ebookku Islamic IQ Book For Kids di Facebook (link) dan Instagram (link). Till then, Salam.

Comments

  1. Kinah pun nak beli satu la untuk Thahirah.

    ReplyDelete
  2. bagus buku macam ni...akak dulu pun ada buku seakan mcm ni utk anak-anak tapi bila dia dah bersekolah dan semakin meningkat dewasa...dugaan gadget tu makin ketara..mana taknya sekeliling kawan pun gadget bahkan nak buat kerja sekolah pun sekali..

    ReplyDelete
  3. Dah beli 1 untuk Naura.. Ada bunyi2 dia suka lah

    ReplyDelete
  4. Saya dah beli sebiji yang colour kuning sebelum ni :)

    ReplyDelete
  5. I still prefer explore children with book rather than gadget. Better interaction and kid will more interest in reading. The EBook-Ku looks fun as you can sing alone while . A fun learning process.

    ReplyDelete
  6. Setuju..!! kanak-kanak di bawah 2 tahun tidak perlu "screen time". Buku gini, belajar sambil main, nyanyi lebih baik. Harga pomosi dia murah laa....
    Nak beli laaa tuk Baby Lysa. Thanks yaaa sharing

    ReplyDelete
  7. What a good way to raise intelligent children. I don't have any myself but will definitely share this information with friends.

    ReplyDelete
  8. Menarik sangat buku ni. Ada 20 mukasurat pulak tu. Anak-anak zaman sekarang memang more to gadget. Memang kita kena control. Memang dah lama perasan buku ni dan ada rasa nak beli ☺

    ReplyDelete
  9. Akak bagi pendedahan anak-anak melalui buku dan x berapa setuju dengan gadjet ..melalui e-book ni nampak menarik jugak..sebab kita as parent pun bleh sama2 enjoy dengan anak-anak untuk untuk sesi pembelajaran yang menarik..

    ReplyDelete
  10. Cutenyer. At least takde la lepa ngan gadget je. Kalau dari kecik lagi dah dibiasakan dengan gadget...besar2 mestilah kalau takde gadget mesti tak senang duduk. Membantu pembesaran mereka dengan ilmu yang berguna.

    ReplyDelete
  11. wah bagus buku ini sebab kanak-kanak akan mudah terangsang dan hafal. plus daripada guna ipad yang skit mata buku lagi bagus sebab buku skrg pun dah canggih kan?

    ReplyDelete
  12. Bagusnya produk ni. Anak ruby pun ada buku macam ni. Beli untuk bagi minat untuk dia belajar. Sebab sekarang semua kena kreatif kalau nk pupuk minat anak. Lepas ni bleh la menulis ABC betul-betul. Beli banyak buku latihan. Nak bg tangan kuat.

    ReplyDelete
  13. Betul! Sekarang ramai parents yang sedia bagi gajet pada anak-anak di usia muda. Sayangnya rasa, memang la sometimes tu bagus kalau bagi anak kecil pegang gajet, tapi kalau dah tahap tak boleh lepas gajet tu bahaya. Ebook ni bagus. Banyak perkara yang boleh diajar pada anak.Seramnya nak ada anak...

    ReplyDelete
  14. Seronoklah kalau ada satu macam ni, Disebabkan sudah tak ada anak kecil dirumah ni, Bolehlah beli untuk anak buah dan anak sedara, sangat membantu perkembangan otak mereka.. diperingkat awal pengenalan kepada sesuatu benda.

    ReplyDelete
  15. Bagus ada usaha untuk mendidik anak-anak peringkat usia muda membaca dan belajar agar mereka cepat tangkap dan pandai. Cuma mungkin boleh tambah baik lagi agar lebih interaktif seperti mana yang ada pada gadget baru budak-budak lebih suka hehehehe..

    ReplyDelete
  16. Wahhh byk benda budak2 boleh belajar dlm 20 muka surat tu yer. Satu buku yg lengkap dgn semua benda. Baguslah mengambil kira teknologi skrg dn mengaplikasikannya utk pembelajaran

    ReplyDelete
  17. menariklah buku ini. cam nak dapatkan satu untuk my ameer. sekarang mmg kena pantau jenis bacaan yang diperkenalkan, ianya perlu seiring dan seimbang dengan usia terutama pengisiannya

    ReplyDelete
  18. Yerlah budak sekarang memang bnyak terdedah dengan smartphone . Parent pun dh tak boleh mengelak sebab taknak anak buat perangai. Harap dengan adanya EBook-ku ini dapat mengurangkn ketagihan anak-anak dengan smartphone dan bertumpu ke eBook sahaja .

    ReplyDelete
  19. Spent for children education is not a waste of money, its an investment for their future and development. Plus its a bonding time for the parents with their children.

    ReplyDelete
  20. Children learn things very fast from the fun the got. Definitely this is one of the fun way of learning as well. I have been seeing this at book stores and I believe children gonna love it...

    ReplyDelete
  21. Electronic books are such great alternatives for kids instead of giving them ipad or phones I rather they play with this, the content looks fun as well and price is reasonable. Will spread a word out for them.

    ReplyDelete
  22. Bagusnya buku ni. Mesti kids duka bila tengok buku macam ni. Better dari bgi ipad atau phone. Siap ada muzik lagi buku ni, bagus untuk attact dorang suruh membaca

    ReplyDelete
  23. ebook yg bagus untuk anak.. menjadi salah satu alternatif yg baik menggantikan ketagihan penggunaan gadget yang berleluasa di zaman moden

    ReplyDelete
  24. Memang bagus untuk anak-anak ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Disclaimer

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.

This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.